Salı, Şubat 05, 2013

Önemli Bir Duyuru

Hiçbir yazımda Atatürk'ten bahsetmedim. Sadece Beyonce ile ilgili bir yazımda "Atatürk mason mu?" diye soru geldi. Cevapsız bırakmaktan hoşlanmıyorum. İsteseydim görmezden gelirdim ama gelmedim. Herhalde siz bana destanlar yazın diye. Atatürk hakkında hiçbir yazım olmayacak. Atatürk iyi ya da kötü ne yaptıysa yaptı, ve vefat etti. Yani yıllar önce geçmişte kaldı. Bu sebeple ben şunu düşünüyorum. Bir insan daima ileriye dönük bakmalı. Madem Atatürk ileri görüşlüydü diyorsunuz işte size fırsat. Önünüze bakın ve ideallerinizi gerçekleştirin.

Benim soruya "Evet." diye verdiğim tek kelimelik cevap neden sizi bu kadar rahatsız etti anlamış değilim. Mason olmak şerefsiz olmak demek midir? O zaman zorla mason olanlar da şerefsiz mi olacak? Ben Atatürk'e hakaret etmedim zaten bir oyun ve baskı ortamı olarak hakaret etmek de yasak kanunen. Dediğim gibi geçmişte kalmış bir kişi, sadece mason olduğu için mason dedim bu kadar. Mason olsaydınız ya da masonlukla ilgili geniş, kapsamlı bilgi sahibi olsaydınız Atatürk'ün mason olduğunu anlardınız. Onun dışında sadece boş konuşmuş olursunuz vatan toprakları giderken.

Gençliğe hitabede Atatürk diyor ki vatanına sahip çık, müdafaa et. Bunu mu yapmış oluyorsunuz? Sadece Atatürk iyidir, yücedir, kutsaldır. Onun hakkında yorum yapan aşağılıktır, kafaları karıştırır, akıl kontrolcüsüdür diyorsunuz. Sadece gülünç duruma düşüyorsunuz farkında değilsiniz.

Atatürk'e bir kinim yok, kalpleri ancak Allah bilir. Eğer son nefesini Müslüman olarak verdiyse Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Ama değilse de bu onun seçimi deyip saygı duyacağım. Sizin anlamadığınız ise Atatürk'ün üzerinden oynanılan oyunlar. Nasıl Hasan Mezarcı, Atatürk'ü oyunlarınıza alet etmeyin dedikten sonra tutuklandı ve akıl kontrolüne maruz kaldı, çıkınca da aklı yıkandığı için ben mesihim dedi. İşte bu Atatürk'ün üzerinden rant sağlamaya çalışanlara dur diyen bir adama yapılandır. Bunları öncelikle anlayın.

Sonra da ben çok dindar oluyorum. Bunu diyene şöyle söylerim, niye sen dinsiz misin? Ben Müslümanım ve Müslümanca konuşuyorum. Neden rahatsız oluyorsunuz? Lady Gaga, Katoliğim deyince "ayyy çok tatlı anam benim, ne yüce, kutsal ve ulu bilgileri vardır şimdi!!!!" dersiniz. Ama Lena Allah'a ilerlemek isteyince "vay dinci" mi oluyor? Çabalayan insana laf eden işsizdir. Böyle düşünün bence.

Bu sadece Atatürk meselesi değil. Toplum sağcı-solcu diye bölündü. Şimdi de dinci-Kemalist diye bölünüyor. Ben taraf değilim. Dinci ya da Kemalist değilim. Ben insanım. Beni Yaratan bana böyle yaşamamın fıtratıma uygun olduğunu söyledi. Ben de yaşıyorum. Taraf tutmuyorum, taraf olana da diyecek tek sözüm öyle ya da böyle kullanıldığıdır. Yeterince bu saçmalıkla uğraştım. Başlığı da kilitleyeceğim, daha fazla görüşlerime yorum yapılmasını istemiyorum. Yapıcı eleştiri başımın tacıdır. Boş laf da boş kafanın ürünüdür. Herkese iyi günler.